Simone Althof

Werken in het onderwijs is werken, maar ook erg genieten. Elke dag is anders en loopt niet altijd zoals je het verwacht. Kinderen zijn ongeremd en wat je geeft, krijg je ook weer terug. Werken op de Dolfijn is extra leuk, omdat ik vind, dat wij fantastische kinderen hebben. Het enthousiasme waarmee ze steeds weer naar school komen, de glimlach en twinkeling in hun ogen, als ze mijn grapjes door hebben, hoe hard ze vaak voor me werken, de gesprekken die spontaan opkomen en dan van elkaar weer iets nieuws leren, wat je eigenlijk helemaal niet had verwacht van hem of haar, even een liedje aanzetten en lekker gek doen met elkaar……Het geeft veel voldoening om te zien, hoe de kinderen vooruit gaan in een jaar. Ik probeer er elke keer weer uit te halen wat er in zit. Het is erg fijn om te zien hoe bij sommige kinderen dan ineens het kwartje valt en weer een stapje verder zijn in hun ontwikkeling. Mijn uitdaging? De kinderen verder helpen, hoe moeilijk het soms ook voor ze is. Aan de instructietafel zien, dat de kinderen het door beginnen te krijgen en de uitblinkers het vertrouwen geven, dat ze het zelf kunnen. Maar vooral een veilige omgeving creëren, waarin zij zichzelf kunnen zijn en een fijne tijd hebben met de kinderen, zodat ze, als ze groot zijn, met veel plezier aan hun tijd bij mij in de klas en op de Dolfijn terugdenken!